ReflectLeer: Samenwerking bij herstel van conflict (deel 1)

Tekst bij video

Spreker: Caroline (Kernexpert Education & Development, UCLL) en Leen (Coördinator ckg De Schommel)

Het is daar vooral ook de samenwerking denk ik. Zij kunnen op een ander niveau meer met de leerling zelf gaan oefenen rond wat vaardigheden. Ik denk dat zij daar ook wel heel belangrijk in zijn. Bij de Regenboog is dat eigenlijk heel mooi gelopen. Zij hebben ook die vormingen gevolgd die wij gegeven hebben, ze hebben daar dingen uit opgepikt.

Maar in de visietekst die de school heeft uitgewerkt hebben zij bijvoorbeeld rond straffen zelf een stukje opgenomen rond hun eigen visie. Dus dan zijn wij met de school daarrond gaan werken en gezegd: “Kijk, er moet wel gestraft worden als er bepaalde afspraken overtreden worden." Maar hoe ze dat dan doen heeft ondersteuningsnetwerk een beetje met hen bekeken. Dus dat was wel een hele leuke samenwerking.

Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.